Tämän jälkeen lähdimme etsimään luokasta ja itsestämme asioita, joita on viisi. Niitä löytyi paljon. Oppilaat myös tarkistivat laskemalla että heillä on varmasti oikeassa kädessä viisi sormea ja että niitä löytyy sama määrä myös vasemmasta kädestä. Varpaita pystyi laskemaan sukan läpi tunnustelemalla, osa halusi laskea paljaita varpaita. Se vasta hauskaa olikin!
Tällä kertaa lähdimme kokoamaan luokan yhteistä lukutaulua hieman eri tavalla. Meidän luokassa oppilaat istuvat pulpettiryhmissä. Ope jakoi ryhmille kukkarot ja monisteen, jossa oli rahojen kuvia (1€:n ja 2€:n kolikoita sekä 5€:n, 10€:n ja 20€:n seteleitä). Ryhmän tehtävänä oli koota kukkaroihin viisi euroa eri tavoin esitettynä. Lopuksi kokosimme yhteiseen lukutauluun jokaista mallia ensin yhden kappaleen. Tämän jälkeen lisäsimme vielä muutamia kukkaroita, kun oppilaat niitä kovasti halusivat laittaa.
Lukutaulua täytettiin vielä ryhmän kanssa aiemmilta tunneilta tutulla tavalla. Ryhmät liimasivat tauluun asioita joita on viisi.
Valmis lukutaulu
Numeromerkin harjoittelua
Valmiita lukutauluja käytävällä
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti