maanantai 6. toukokuuta 2013

Neljän kertotaulua oppimassa

Tänä kevättalvena on opeteltu kertotauluja. Tässä taas yksi juttu, joka on jäänyt tänne laittamatta ajallaan.

Jaoin oppilasparille pussillisen herneitä. Jokaisessa pussissa oli 
neljällä jaollinen määrä. Oppilaiden piti ensin laskea herneet ja jakaa ne tarjottimelle neljän herneen ryhmiin.

Sen jälkeen oppilaat hakivat pöydältäni jokaiselle neljän herneen ryhmälle "kuoren", johon liimasivat herneet riviin.


Liiman kuivaessa kävimme tarjottimien sisältöjä yhdessä läpi: 
kuinka monta neljän ryhmää kenelläkin oli, kuinka monta kertaa neljä, ja paljonki herneitä silloin on yhteensä.  


Lopuksi liiman kuivuttua kokosimme herneen palot kartongille, joka on ollut luokan seinällä auttamassa nelosen kertotaulun oppimisessa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti