keskiviikko 10. lokakuuta 2012

Vii-si

Tunnin aluksi sijoitimme luvut 0-5 järjestykseen pienimmästä suurimpaan älytaululla olevan tehtävän avulla.  Luettelimme lukuja eteen- ja taaksepäin ja huomioimme parilliset sekä parittomat luvut.

Tämän jälkeen lähdimme etsimään luokasta ja itsestämme asioita, joita on viisi. Niitä löytyi paljon. Oppilaat myös tarkistivat laskemalla että heillä on varmasti oikeassa kädessä viisi sormea ja että niitä löytyy sama määrä myös vasemmasta kädestä. Varpaita pystyi laskemaan sukan läpi tunnustelemalla, osa halusi laskea paljaita varpaita. Se vasta hauskaa olikin!

Tällä kertaa lähdimme kokoamaan luokan yhteistä lukutaulua hieman eri tavalla. Meidän luokassa oppilaat istuvat pulpettiryhmissä. Ope jakoi ryhmille kukkarot ja monisteen, jossa oli rahojen kuvia (1€:n ja 2€:n kolikoita sekä 5€:n, 10€:n ja 20€:n seteleitä). Ryhmän tehtävänä oli koota kukkaroihin viisi euroa eri tavoin esitettynä. Lopuksi kokosimme yhteiseen lukutauluun jokaista mallia ensin yhden kappaleen. Tämän jälkeen lisäsimme vielä muutamia kukkaroita, kun oppilaat niitä kovasti halusivat laittaa.




Lukutaulua täytettiin vielä ryhmän kanssa aiemmilta tunneilta tutulla tavalla. Ryhmät liimasivat tauluun asioita joita on viisi.


Valmis lukutaulu



Numeromerkin harjoittelua



Valmiita lukutauluja käytävällä


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti